Nem tudom ki találhatta ki, de évről évre divatosabb a munkahelyi karácsony. Különösen az irodákban dolgozóknak "illik" megajándékozni egymást. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ez egyáltalán nem is olyan egyszerű; a munkahelyi ajándékozás gyakran a frusztráció és a sértődés forrásává válik. Mindezt elkerülendő a világ egyik legismertebb üzleti magazinja a Forbes néhány jó tanáccsal szolgál.
Mielőtt fejest ugranál az ajándékozásba
1. Döntsd el, mekkora költségkeretet szánsz a dologra (és tartsd is magad ehhez). Gondold meg azt is, mennyi időt akarsz erre fordítani. Ne feledkezz meg róla, családodnak és barátaidnak is szeretnél ezt-azt vásárolni. Ne robbants bankot!
2. Alakíts ki ajándékozási stratégiát. Hogy volt korábban? Kitől kaptál és kinek adtál ajándékot?
3. Ne azon törd a fejed, mit csinálnak mások. (Ha mégis, akkor beszéld meg a dolgot közeli kollégáiddal.)
4. Vágj bele idejében. Döntsd el mit akarsz csinálni és mennyit szánsz rá. Ha az utolsó pillanatra hagyod, biztosan többet fogsz költeni.
5. Tárazz be egy adag "szóróajándékot". Ezekből viszonozhatod azokat az ajándékokat, amikre egyáltalán nem voltál felkészülve.
Néhány ötlet, amiknek segítségével megalapozhatod a hosszútávú munkahelyi kapcsolataidat
1. Legyél kreatív. Az ötlet, a gondolat általában többet ér, mint az ajándék pénzben kifejezhető értéke. Használd ki azt, amiben igazán jó vagy, de legyél realista. Egy kis süti, vagy dísz - személyre szóló üzenettel jó ötlet, de gyapjú zoknit kötni minden kollégának már túlzás.
2. Az ajándékok értékének meghatározásakor rendezd "körökbe" az embereket. Nagyfőnökök, közelebbi kollégák, beosztottak stb.
3. Ajándékozd az idődet. Egy vacsora + mozi kombináció jó ajándék lehet.
4. Megfizethető áru ajándékkártya. Ha tudod valakiről, hogy szívesen olvas, ajándékozz neki Líra kártyát, az édesszájúakat pedig egy Szamos Marcipán kártyával lehet meglepni.
5. Ajándékozz bármit, ami könnyebbé teszi a munkát. Stresszoldó talpbetét? A feszültséget levezető gumilapba? Mágneses háttámla? Ezekkel nagyot nem tévedhetsz.