Ma már a múlt ködébe vész, de az ajándékutalványokkal kezdődött minden. A nyomtatott utalványok után a műanyagból készült, a bankkártyákra emlékeztető, színes kártyák nagyon újszerűek és feltűnők voltak. Ma viszont már olyan sokféle kártyát használunk, hogy csak a különleges megoldásokkal lehet kitűnni a tömegből.
Nemrégiben a fényképezőgéppel kombinált ajándékkártyáról írtam. Éppen ennek kitalálója, az amerikai Target kereskedelmi hálózat jelent most meg újszerű ajándékkártya megoldásokkal. (Lelkesedésük nem véletlen, hiszen a legfrissebb piackutatások szerint az amerikai vásárlók 49 százaléka tervezi ajándékkártya vásárlását az ünnepi szezonban.)
Nyomulásuk egyik iránya a vicces, játékos holmik csomagolása a hagyományos ajándékkártyák mellé. A “varázsceruzát”, aminek vonalait automatikusan követi egy kisautóban ülő kutya, vagy a szarvast, aminek mágnessel növeszthetők az agancsai nyilván a gyerekek fogják imádni.
(Az akár 100.000 dollárral is feltölthető kártyákat talán nem nekik szánják.) Engem ugyan a karácsonyi dalocskát muzsikáló ajándékkártya gondolatától is kiver a víz, de biztos vagyok benne, hogy ennek létjogosultságát is alapos piackutatással tudják bizonyítani.